Ανάλυση Θεματολογίας

Panel I: «Η Μεγάλη Εικόνα»

Θέματα των ομιλιών:

  • Ψηφιακός Μετασχηματισμός 
    Η συνεχής εξέλιξη  της  ψηφιακής  τεχνολογίας σε σχέση με την οργανωτική, λειτουργική και επιχειρηματική καινοτομία. Με εστιασμένο το φακό στην ανθρώπινη ευημερία. 
  • Εναρμόνιση της διαφορετικότητας 
    Πόσο εκπαιδευμένες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις, για να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις ενός μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος, έτσι όπως αυτό διαμορφώνεται από τις παγκόσμιες δημογραφικές και κοινωνικές ανακατατάξεις. 
  • Δημιουργώ και μοιράζομαι γνώση και δεξιότητες 
    Οι νέες δεξιότητες που καλούνται να αναπτύξουν οι ανθρώπινοι πόροι  σε εποχή μετάβασης, για να συν –κατασκευάσουν κοινωνική πραγματικότητα.
  • Κινητικότητα των Ταλέντων
    Η παγκόσμια μόχλευση πολιτισμών, οικονομιών και ιδεών δημιουργεί την άμεση συσχέτιση μετακίνησης ταλέντων με την οικονομική και κοινωνική ευημερία.
  • Κοινότητες & Δίκτυα 
    Νέες μορφές Συνεργασίας, νέες οπτικές, διαφορετικοί τρόποι, ανεύρεσης και αξιοποίησης  ευκαιριών μέσα από τη δημιουργία εικονικών και πραγματικών κοινοτήτων και δικτύων.

Panel II: «Η Ελληνική αντίληψη της πραγματικότητας»

Πως αντιλαμβάνεται η ελληνική κοινωνία τις Διεθνείς Τάσεις. Παρουσίαση και Σχολιασμός Ερευνών.

Κόμβοι Συμβολής Εμπειρίας HRM

Στόχος των εργαστηρίων είναι η bottom-up συγκέντρωση γνώσης και  ανάπτυξη της  συν-δημιουργίας μέσα από ομάδες, δίκτυα και κοινότητες.

Οι σύνεδροι σχηματίζουν ομάδες  10 ατόμων και επιλέγουν θεματολογία που αφορά σε τομείς του HR στην ελληνική επιχείρηση με στόχο τον προβληματισμό, τη συζήτηση και την προαγωγή γνώσης. Η όλη διεργασία θα συντονιστεί από εξειδικευμένους facilitators.

Οι ομάδες θα αποτυπώσουν τις ιδέες τους, τα συμπεράσματα  και τις προτάσεις τους  μέσα από την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους για το παρόν και το μέλλον του ελληνικού  HRM.

Τα αποτελέσματα όλης αυτής της διεργασίας θα συμπεριληφθούν στο Hellenic HR Community Report το οποίο θα παρουσιαστεί από τους σύνεδρους στην ολομέλεια.

Προτεινόμενα θέματα που θα συζητηθούν στους κόμβους:

  • Η εποχή των Big Data Analytics. Η διαχείριση τους  και η συνδεσιμότητα με όλες τις επιχειρησιακές λειτουργίες.
  • Η στελέχωση προσωπικού στην εποχή των social media και των online communities.
  • Όρια και κανόνες  στη χρήση social media; Στην ψηφιακή εποχή η απαγόρευση χρήσης των social media από εργαζόμενους, κατά τη διάρκεια της εργασίας τους αυξάνει ή μειώνει την ανταγωνιστικότητα  της επιχείρησης;
  • Ανάπτυξη ενιαίας εταιρικής κουλτούρας σε μια επιχείρηση δίχως σύνορα. Virtual και απομακρυσμένη εργασία. Νέα μοντέλα διοίκησης και ηγεσίας στην εποχή της ανάπτυξη δικτύων και κοινοτήτων.
  • Τελικά ποιους προσλαμβάνω; Ρατσισμός, ευάλωτες κοινωνικές και ειδικές ομάδες. Η πρόκληση της διαφορετικότητας εντός επιχειρήσεων και οργανισμών. 
  • Γυάλινο ταβάνι;  Το ζήτημα   αμοιβών των γυναικών στις επιχειρήσεις. Γιατί μας απασχολεί ακόμα;
  • Just shoot me! Πόσο αγχωμένο είναι το προσωπικό; Σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης (burnout syndrome).  Διαδικασίες,  κανονισμοί  και πολιτική των επιχειρήσεων  για την αποφυγή του εργασιακού άγχους. Η εναρμόνιση των προσωπικών και εταιρικών στόχων.
  • Εργασιακός εκφοβισμός (bullying) και ηθική παρενόχληση (mobbing). 
  • Δεν προσλαμβάνεστε! Η εμπειρία της απόρριψης στη διαδικασία επιλογής.
  • Αξιοποίηση νέων και υφιστάμενων  στελεχών. Έχει εκπαιδευτεί η ελληνική επιχείρηση να αξιολογεί και να επενδύει  στο ταλέντο του κάθε στελέχους;
  • Στεγανά στο μοίρασμα γνώσης μεταξύ νέων και παλιών στελεχών στην επιχείρηση.  
  • Καθόσουνα στο διπλανό γραφείο. O απόηχος των μειώσεων αμοιβών και προσωπικού στους «επιβιώσαντες» υπαλλήλους. 
  • Άλλα περίμενα… Η απόσταση μεταξύ εκπαίδευσης και καθημερινότητας στο ελληνικό επιχειρησιακό και εργασιακό περιβάλλον.
  • Μ’ αρέσει να δουλεύω! Απενοχοποιημένο και  δημιουργικό περιβάλλον εργασίας και επίτευξη στόχων. Το δημιουργικό περιβάλλον εργασίας,  διαδραστικότητα  αλλά και  χρήση τεχνολογιών (gamification) για την επίτευξη των εταιρικών στόχων. 
  • Συναθλητές, συν-καλλιτέχνες, συν-δημιουργοί. Ανάπτυξη «δεσμών» για μία  ισχυρή βιώσιμη επιχειρησιακή ομάδα και κοινωνία πολιτών. 
  • Αξιολόγηση απόδοσης. Φίλος ή εχθρός; Η αντίληψη  για τη χρήση των εργαλείων αξιολόγησης από εργοδότες και από εργαζόμενους.
  • HR και Μarketing: αλληλοεξαρτώμενες λειτουργίες της επιχείρησης. Τι μπορεί να μάθει το ένα τμήμα από το άλλο;
  • Διακράτηση και προσέλκυση δημιουργικού και αποτελεσματικού ανθρώπινου δυναμικού.

Έρευνα: Η εμπειρία του συστήματος: Επιχειρηματίες και εργαζόμενοι 

Τι σκέφτονται εργοδότες και εργαζόμενοι για τα θέματα που περιλαμβάνει το Hellenic HR Community Report. Πως αντιλαμβάνονται το σύγχρονο HRM και τις λειτουργίες του στο μεταβατικό επιχειρηματικό περιβάλλον.

Panel III: «Οικοσύστημα: Τάσεις στην Εργασία και στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού»

Παράθεση των εξελίξεων και των τάσεων που δημιουργούν αυτές στις εργασιακές δομές και την διαχείριση των Ανθρώπινων Πόρων