Επιχειρηματικότητα και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους στις σύγχρονες συνθήκες και ανάγκες

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 4o συνέδριο του HR Community. Στελέχη, ακαδημαϊκοί, σύμβουλοι και φοιτητές με υψηλό ενδιαφέρον για το θέμα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Skywalker στο HR Community Conference & Awards 2018 με τίτλο «GR HR Actual Reality». Οι σύνεδροι και οι καταξιωμένοι ομιλητές προσπάθησαν να αναδείξουν τη μέγιστη σημασία που κατέχει η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στη βιώσιμη και ανθρωποκεντρική ελληνική επιχειρηματικότητα και παράλληλα να σκιαγραφήσουν το προφίλ του ιδανικού HR Manager του αύριο, τα skills, αλλά και τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνει προκειμένου να βοηθήσει την εταιρία να μεταβεί στην επόμενη εποχή.

Ελληνικά
Κατηγορία: 
Συνέδριο
Πρόγραμμα: 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ:

«HR COMMUNITY CONFERENCE & AWARDS»

Πέμπτη 17 Μαΐου 2018, Divani Caravel Hotel

10:00 – 10:30

Προσέλευση / Καφές

10:30 – 11:00

Καλωσόρισμα / Χαιρετισμοί

 

  • Φυντάνης Δημήτρης, Business Continuity Manager, Skywalker.gr
  • Μπουραντάς Δημήτρης, Καθηγητής του Μάνατζμεντ, Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Ομ. Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

11:00 – 11:40

Α’ Πάνελ: «Η κοινωνική αντίληψη και η στάση του επιχειρηματικού και διοικητικού οικοσυστήματος έναντι της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού»

 

Συντονιστής: Δημήτρης Μιχαηλίδης, Δημοσιογράφος στα Αγρονέα

Ομιλητές:

  • «25 χρόνια έρευνας στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στην Ελλάδα και στην Ευρώπη»
    Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Ομ. Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Έρευνα: «Η αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας για το HRM»
    Πάττας Στράτος, Διευθυντής Παρατηρητηρίου, Skywalker.gr
  • Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants

11:40 – 13:00

Κεντρικές ομιλίες: «Οι ουσιαστικές ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής επιχειρηματικότητας από την τεχνογνωσία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού»Ομιλητές:

 

  • Σκαγιά-Σταματοπούλου Πόπη, Α’ Διευθύνων Σύμβουλος & Αντιπρόεδρος της SKAG (Θ.Κ.ΣΚΑΓΙΑΣ ΑΒΕΕ)
  • Χατζάκης Νεκτάριος, CEO στην BIORECYCLING Ltd
  • Κελμάγερ Αθανάσιος, Πρόεδρος Ανθαγοράς Αθηνών, Managing Partner, The King of Salix

13:00 – 14:00

Β’ Πάνελ: «Η εμπειρία της αξιοποίησης της τεχνογνωσίας HRM στην ελληνική επιχειρηματικότητα τη δεκαετία 2008-2018»

 

Συντονίστρια: Νικολαΐδου Ειρήνη, ICF Greece President | HRM & Communication Advisor | Certified mBIT Personal & Executive Coach | Mentor | Trainer | Facilitator

Ομιλητές:

  • Μπουζούκη Βίκυ, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικών Υπηρεσιών στον Όμιλο Εταιρειών ΑΝΤΕΝΝΑ
  • Πρατσίδης Νίκος, Senior HR Professional and Managing Principal at Peopleatwork-hellas
  • Τζιλιβάκης Γιώργος, Management Consultant στην εταιρία Better Future
  • Πετράκης Παναγιώτης, Καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ

14:00 – 14:30

Οδηγίες και έναρξη διεργασίας στους κόμβους εμπειρίας

14:30 – 15:30

Γεύμα / Networking

15:30 – 17:00

Παρουσιάσεις και σύνθεση  / HRC Report

17:00 – 18:30

Τιμητικές διακρίσεις HRC Awards
Περιεχόμενο: 

Πέρα από τον ορίζοντα της παρεχόμενης HR τεχνογνωσίας υπάρχει η ελληνική επιχειρηματικότητα, που πασχίζει να επικαιροποιηθεί και να ανατάξει τον βίο και την πολιτεία της εισερχόμενη σε παραγωγικότερη και δημιουργικότερη φάση.

  • Ποιες είναι σήμερα οι ουσιαστικές ανάγκες της ελληνικής επιχειρηματικής πραγματικότητας από τις αστείρευτες δυνατότητες του HRM και ποιο το προφίλ του σύγχρονου στελέχους διαχείρισης ανθρώπινων πόρων που θα τις ικανοποιήσει;
  • Πώς μπορεί να δημιουργηθεί σύγκλιση αναγκών και δυνατοτήτων σε ευκαιρία αλληλοσεβασμού και εναρμόνισης;
  • Πώς μπορούν περισσότερες επιχειρήσεις να απολαύσουν HRM υποστήριξη αξιοποιώντας στελέχη που περιθωριοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια, έχοντας αφήσει αδρανή την εμπειρία τους;
  • Ποιες είναι οι πραγματικές προκλήσεις για τους Έλληνες HRM στην υποστήριξη του επαναπροσδιορισμού της ελληνικής επιχειρηματικότητας;
  • Πώς μετασχηματίζονται οι απειλές σε ευκαιρίες χωρίς αυτό να λειτουργεί σε βάρος των Ελλήνων εργαζομένων;
  • Πότε είναι η στιγμή της ανάκαμψης για την ελληνική αγορά με προσανατολισμό στην αξιοποίηση των παραγωγικών δυνάμεών της;

Σημαντικοί Έλληνες επιχειρηματίες, θεσμικοί, στελέχη διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, σύμβουλοι και ακαδημαϊκοί θα μοιραστούν προβληματισμούς και απόψεις σε έναν γόνιμο διάλογο.

Στη λήξη του συνεδρίου θα δοθούν βραβεία και τιμητικές διακρίσεις.

Οι στόχοι του συνεδρίου: 

Στόχος του φετινού συνεδρίου, που διοργανώθηκε στις 17 Μαΐου από το Skywalker.gr στο Divani Caravel με τίτλο «GR HRM Actual Reality», ήταν να ακουστούν και να καταγραφούν οι ουσιαστικές ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής επιχειρηματικότητας σε επίπεδο διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, και στη συνέχεια μέσα από διαδικασίες ζύμωσης στους «Κόμβους Συμβολής Εμπειρίας» να αναζητηθεί το προφίλ του ιδανικού HR manager που θα ικανοποιούσε απόλυτα την ελληνική επιχείρηση.

Σε ποιους απευθύνεται: 
  • Στελέχη διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού
  • Ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων
  • Επαγγελματίες HRM
  • Επιχειρηματίες
  • Συμβούλους επιχειρήσεων
  • Συμβούλους ψυχικής υγείας
  • Life – business – executive coaches
  • Παρόχους εργαλείων, υπηρεσιών και εκπαίδευσης HRM
  • Εκπαιδευτικούς οργανισμούς
  • Ακαδημαϊκούς και φοιτητές του κλάδου
Θεματικές ενότητες συνεδρίου: 
  • Πάνελ 1ο: Η κοινωνική αντίληψη και η στάση του επιχειρηματικού οικοσυστήματος για τον ρόλο του HRM
  • Κεντρικές ομιλίες 4 Ελλήνων επιχειρηματιών
  • Πάνελ 2ο: H αξιοποιούμενη τεχνογνωσία του HRM στην ελληνική πραγματικότητα
  • Κόμβοι διεργασίας για την αποτύπωση του αποτελεσματικού επαγγελματικού προφίλ του σύγχρονου στελέχους HRM
  • Απονομή βραβείων & τιμητικών διακρίσεων: HR Community Awards 2018
Βασικοί άξονες: 

Σκοπός του συνεδρίου είναι η συγκέντρωση του οικοσυστήματος της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού (ΔΑΔ), ώστε να αποτυπωθούν οι σημερινές ανάγκες και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα στελέχη, να παραχθεί νέα τεχνογνωσία, να ανταλλαγούν απόψεις και να διαχυθεί η εμπειρία καταξιωμένων ομιλητών. Και βέβαια, με σεβασμό στην πραγματική σημασία της λέξης «συνέδριο», σκοπός είναι να εξαχθούν συμπεράσματα μέσα από την ενεργή και διαδραστική συμμετοχή των συνέδρων στους «Κόμβους Συμβολής Εμπειρίας». Οι σύνεδροι σχηματίζουν ομάδες 10 ατόμων και επιλέγουν θεματολογία που αφορά σε τομείς του HR στην ελληνική επιχείρηση, με στόχο τον προβληματισμό, τη συζήτηση και την προαγωγή γνώσης. Οι ομάδες αποτυπώνουν τις ιδέες τους, τα συμπεράσματα και τις προτάσεις τους μέσα από την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους για το παρόν και το μέλλον του ελληνικού HRM.

Κόμβοι Εμπειρίας: 

Στο πλαίσιο των «Κόμβων», αφού άκουσαν τις απόψεις των εισηγητών αλλά και των τριών Ελλήνων επιχειρηματιών-κεντρικών ομιλητών του συνεδρίου αναφορικά με τις ανάγκες τους σε θέματα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, οι σύνεδροι κλήθηκαν να επινοήσουν τον 4ο επιχειρηματία-ομιλητή, να σκιαγραφήσουν τα χαρακτηριστικά του, τόσο τα δικά του όσο και της εταιρίας του, καθώς και όσα στοιχεία χρειάζεται από το ευρύ φάσμα τεχνογνωσίας της ΔΑΔ. Στη συνέχεια, περιέγραψαν το προφίλ του ιδανικού στελέχους που θα κάλυπτε αυτές τις ανάγκες, παρουσιάζοντας και αναλύοντας τις γνώσεις, στάσεις και δεξιότητές του.

Ένας από τους κόμβους επινόησε τον κύριο Μενέλαο Κερδοφόρο, 48 ετών, με σπουδές στο software engineering και μεταπτυχιακό στο MIT. Έχοντας κερδίσει βραβείο καινοτομίας σε πολύ νεαρή ηλικία και έχοντας εργαστεί σε πολυεθνικές εταιρίες στο εξωτερικό, ξεκίνησε τη δική του επιχείρηση που αφορά καινοτόμες λύσεις τεχνολογίας και πληροφορικής στην Ελλάδα. Ο «επινοημένος» κύριος Κερδοφόρος δήλωσε ότι χρειάζεται υποστήριξη αναφορικά με τον προγραμματισμό, τη στοχοθεσία και την εξωστρέφεια της επιχείρησής του. Ο κόμβος εκτίμησε ότι τις ανάγκες αυτές θα καλύψει ιδανικά η HR manager κυρία Ελένη Ωραιοπούλου, 50 ετών, απόφοιτη του Πολιτικού Τμήματος της Νομικής και κάτοχος MBA, agile coach με άριστες γνώσεις νέων τεχνολογιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με προϋπηρεσία στον τραπεζικό τομέα και πρώην διευθύντρια επικοινωνίας σε τηλεοπτικό σταθμό. Επιπλέον, η κυρία Ωραιοπούλου είναι επικοινωνιακή, ανοιχτή στην καινοτομία και με πλούσια εθελοντική δράση στο ενεργητικό της.

Σ’ έναν άλλο κόμβο, ο ιδρυτής της εταιρίας «Ιντερνετικό Στοίχημα» με ανθρώπινο δυναμικό 400 ατόμων κύριος Κώστας Θεοδώρου, καινοτόμος τεχνοκράτης, ευέλικτος και ανοιχτός σε ανατροφοδότηση, χρειάζεται από τον HR manager να αξιολογήσει και να προσλάβει 100 άτομα για το τμήμα IT, να διαχειριστεί τα ταλέντα των εργαζομένων και να αναπτύξει τις ήπιες δεξιότητές τους στις οποίες κρίνει ότι υστερούν λόγω ελλιπούς μαθηματικού υποβάθρου. Επίσης, ζητεί την καλλιέργεια εταιρικής κουλτούρας με κύρια χαρακτηριστικά την αφοσίωση, τη δέσμευση των εργαζομένων, αλλά και τη διατήρηση του κλίματος start-up. Ως κατάλληλη HR manager για την εταιρία του αναδείχθηκε η κυρία Θεοδώρα Κωνσταντίνου, με σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων ή στην ψυχολογία και μεταπτυχιακό στη ΔΑΔ. Ισορροπημένη, εξωστρεφής και φιλική στις νέες τεχνολογίες, διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις πληροφορικής και αγγλικής γλώσσας, ενώ έχει πενταετή προϋπηρεσία ως διευθυντικό στέλεχος.

«Tennis be your sport» ονομάζονται οι εγκαταστάσεις αθλητικών δραστηριοτήτων του κυρίου Κώστα Ιωάννου, επιχειρηματία που «γεννήθηκε» από ακόμη έναν κόμβο. Οραματιστής, με αυτοπεποίθηση, στρατηγική γνώση της αγοράς και ενσυναίσθηση, χρειάζεται υποστήριξη για τη διαμόρφωση του οργανογράμματος, την τήρηση της νομοθεσίας, τις προσλήψεις και τη διαβάθμιση των αποδοχών. Επίσης, για τον κύριο Ιωάννου είναι απαραίτητη η εκπαίδευση και κινητικότητα του προσωπικού, καθώς και η μεταφορά και διάχυση του οράματός του. Οι ανάγκες αυτές ικανοποιούνται ιδανικά στο πρόσωπο της HR manager κυρίας Ιωάννας Κωνσταντίνου, η οποία πέρα από τις πανεπιστημιακές σπουδές της εξειδικεύεται στον αθλητισμό ή είναι πρώην αθλήτρια με προϋπηρεσία σε εταιρία αθλητικών ειδών. Επιπλέον, γνωρίζει δύο ξένες γλώσσες και digital marketing, ενώ είναι φιλόδοξη, οραματίστρια, επικοινωνιακή, με υψηλό EQ και δεξιότητες αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης και ηγεσίας. Ακόμη, διακρίνεται για τη δράση της ενάντια στον κοινωνικό αποκλεισμό που οφείλεται σε διακρίσεις φύλου ή χρώματος.

Ενδιαφέρουσα περίπτωση αποτελεί και ο κύριος Ανέστης Παπαϊωάννου. Ξεκίνησε ως account manager σε μεγάλη διαφημιστική εταιρία, αλλά όταν ξέσπασε η κρίση βρέθηκε εκτός αγοράς εργασίας. Στην προσπάθειά του να ορθοποδήσει δημιούργησε την εταιρία New Age Advertising, μαζί με δύο φίλους που είχε αποκτήσει από τις καλές σχέσεις που διατηρούσε με στελέχη της εταιρίας στην οποία εργαζόταν στο παρελθόν. Οραματιστής, εξωστρεφής, καινοτόμος, πελατοκεντρικός και επικοινωνιακός, ζητεί την ευθυγράμμιση της στρατηγικής ΔΑΔ με τη διοίκηση, σε σχέση με το όραμα και τους στόχους της επιχείρησης. Επίσης, έχει ανάγκες στην εκπαίδευση προσωπικού και τη διαχείριση της μισθοδοσίας. Ως ιδανικός στρατηγικός εταίρος του προβάλλει ο κύριος Ιωάννης Μυλωνάς, με γνώσεις εργατικής νομοθεσίας, εργασιακών σχέσεων και μάρκετινγκ, αναλυτική σκέψη και ιδιαίτερες ηγετικές ικανότητες.

Άλλος ένας Έλληνας επιχειρηματίας ήταν ο κύριος Γιώργος Παπαδόπουλος της Future PR Agency, επικοινωνιακός, καινοτόμος, με δεξιότητες ηγεσίας και ενεργητικής ακρόασης, που βρίσκεται στην επιχείρηση από το 2009 ως marketing director. Με αντικείμενο το μάρκετινγκ και την προώθηση διασημοτήτων, για να ευδοκιμήσει η εταιρία στη δύσκολη εποχή της κρίσης πρέπει να μελετά τις εξελίξεις και να αναλύει τα δεδομένα της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό, απαιτείται εκπαίδευση των εργαζομένων, αξιολόγηση αποτελεσμάτων, δέσμευση και εξωστρέφεια. Ιδανική HRΜ για τη Future PR Agency αναδεικνύεται η κυρία Αντζέλικα Παλαιολόγου, 40 ετών, με μεταπτυχιακό στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και προπτυχιακές σπουδές στην επικοινωνία και το μάρκετινγκ. Είναι πιστοποιημένη σύμβουλος και έχει προϋπηρεσία ως HR manager. Γνωρίζει καλά το όραμα και την αποστολή του οργανισμού και έχει ενστερνιστεί την κουλτούρα και τις αξίες του. Επικοινωνιακή, ευέλικτη, προσαρμοστική, με ομαδικό πνεύμα και ικανότητες ηγεσίας και διαχείρισης κρίσεων, η κυρία Παλαιολόγου χαρακτηρίζεται από ανθρωποκεντρισμό, ακεραιότητα και δικαιοσύνη. Σημαντική είναι και η προσφορά της σε εθελοντικές δράσεις.

Και η τελευταία (αλλά όχι έσχατη) επιχειρηματίας που «επινοήθηκε» και παρουσιάστηκε ήταν η κυρία Χάρις Πρωτοπόρογλου, ιδιοκτήτρια της εταιρίας Charisma Cosmetics Ltd, με 30 υπαλλήλους, που ασχολείται με τη μεταποίηση οργανικών προϊόντων σε σαπούνι. Με όραμα και καινοτόμες ιδέες, η κυρία Πρωτοπόρογλου εμπνέει και ενσαρκώνει μια εταιρική κουλτούρα που έχει γνώμονα την ισορροπία ανάμεσα σε διοίκηση και προσωπικό. Ως ανάγκες της επιχείρησής της πρόβαλε την επιλογή και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, την εφαρμογή εργαλείων HR καθώς και την υιοθέτηση δραστηριοτήτων team building και well-being για τους υπαλλήλους. Η HR manager κυρία Αλκμήνη Πέτρου, ευέλικτη, ενημερωμένη, επικοινωνιακή και με βασικές γνώσεις μισθοδοσίας, προκρίθηκε ως η καταλληλότερη για τη θέση. Αφουγκράζεται τις ανάγκες των υπαλλήλων, συζητά μαζί τους για τις ανάγκες τους, και επίσης διακρίνεται για την αναλυτική σκέψη της.

Μετά την παρουσίαση των ευρηματικών περιγραφών επιχειρηματιών και στελεχών στην ολομέλεια, ο κύριος Γιώργος Παπαδόπουλος κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον και ψηφίστηκε ως 4ος ομιλητής του συνεδρίου. Και ποιο στέλεχος ανθρώπινου δυναμικού ταιριάζει στον συγκεκριμένο επιχειρηματία; Μετά από διαβουλεύσεις, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι πράγματι η κυρία Αντζέλικα Παλαιολόγου, που είχε δημιουργηθεί από τον ίδιο κόμβο, πληρούσε όλες τις προδιαγραφές και αποτελούσε την πιο εύστοχη επιλογή.

Σύνθεση

Σε μια προσπάθεια να ερμηνευθούν τα ευρήματα του συνεδρίου προκύπτει σαφώς ότι σε ένα ταχύτατα εξελισσόμενο περιβάλλον, με τις νέες απαιτήσεις της σημερινής ψηφιακής εποχής, ο HR manager επιβάλλεται καταρχήν να είναι πρωτοπόρος διαχειριστής των νέων τεχνολογιών. Για να το πετύχει αυτό, πρέπει να παρακολουθεί τις εξελίξεις, να αξιοποιεί τα σύγχρονα εργαλεία ΗR, να επιμορφώνεται διαρκώς, να είναι διορατικός, ευέλικτος, ευπροσάρμοστος. Είναι αξιοσημείωτο πως η παραδοσιακή λειτουργία της ΔΑΔ, αναφορικά με τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία και τη διαχείριση των αμοιβών, δείχνει να περνά σε δεύτερη μοίρα, καθώς μόνο δύο κόμβοι αναφέρθηκαν επιγραμματικά στα ζητήματα αυτά. Τη σκυτάλη παίρνουν η εκπαίδευση και η ανάπτυξη του προσωπικού.

Και τελικά, πέρα από τα παραπάνω, ως κυρίαρχο και γενικό συμπέρασμα προκύπτει πως ο ιδανικός HR manager για τον Έλληνα επιχειρηματία σήμερα, εκτός από γνώσεις και εμπειρία, πρέπει να αγαπά τους ανθρώπους-εργαζόμενους, να συναισθάνεται τις ανάγκες τους, και παράλληλα να παρακολουθεί τις εξελίξεις, να χαράσσει στρατηγική ευθυγραμμισμένη με τους στόχους της διοίκησης, να συνδιαμορφώνει και να καλλιεργεί τελικά, ως καταλύτης, μια ισχυρή εταιρική κουλτούρα όπου διοίκηση και εργαζόμενοι μοιράζονται ενεργά κοινό όραμα και κοινές αξίες. Με κλειδί την άσκηση αυτής της επιτυχούς ισορροπίας, και με επίκεντρο και κοινό παρονομαστή τις ανθρώπινες αλλά και τις εταιρικές αξίες, ο σύγχρονος HR manager αναδεικνύεται απαραίτητος κρίκος μιας αλυσίδας ανθρώπων-επιχείρησης που αποτελεί τη βάση και την προϋπόθεση της βέλτιστης ανάπτυξης προς όφελος όλων.

Τις διεργασίες των κόμβων υποστήριξε η ομάδα συμβολής εμπειρίας του Skywalker.gr αποτελούμενη από τους Παναγιώτη Ανδρέου, Σοφία Γκοτσοπούλου, Σοφία Διαμάντη, Έφη Ευσταθοπούλου και Στράτο Πάττα, με τον συντονισμό της κ. Γιάννας Μίχου, διευθύντριας της HR Community.

Γιατί να δηλώσω συμμετοχή: 

Οι συμμετέχοντες:

  • Προσανατολίζονται σε ανθρωποκεντρικά μοντέλα διοίκησης με εργαλεία που επιτρέπουν την ικανοποίηση όλων των εμπλεκομένων με σεβασμό σε αξίες και στην ανθρώπινη ευτυχία.
  • Συναντώνται, ενημερώνονται και προβληματίζονται για το επιχειρηματικό περιβάλλον, μεθόδους, μέσα και τάσεις στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και για τις σύγχρονες ανάγκες της ελληνικής αγοράς μέσω θεματολογίας, παρουσιάσεων και ερευνών.
  • Αναπτύσσουν και δημιουργούν κέντρα σκέψης, συντελώντας στην αποτύπωση των ελληνικών δεδομένων του HRM στην Ελλάδα. Ανταλλάσσουν και καταγράφουν ιδέες, λύσεις και προτάσεις για θέματα που αφορούν στις λειτουργίες και στις ανάγκες του HRM.
  • Συνδιαλέγονται με επαγγελματίες του τομέα τους, αλλά και με εμπλεκόμενους φορείς και παρόχους υπηρεσιών σε μία σύνθεση που καλύπτει ευρύ φάσμα της επιχειρηματικής δραστηριότητας και του οικοσυστήματος του HRM στην Ελλάδα.
  • Εντάσσονται και γίνονται συνδημιουργοί της HR Community και αξιοποιούν τη δημοσιότητα του συνεδρίου μέσα από την προβολή τους σε μέσα μαζικής επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης.
Απολογισμός Συνεδρίου: 

Απολογιστικό Δελτίο Τύπου: HR Community Conference & Awards 2018

 

HR Community Conference & Awards 2018

Επιχειρηματικότητα και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους στις σύγχρονες συνθήκες και ανάγκες

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 4o συνέδριο του HR Community. Στελέχη, ακαδημαϊκοί, σύμβουλοι και φοιτητές με υψηλό ενδιαφέρον για το θέμα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Skywalker στο HR Community Conference & Awards 2018 με τίτλο «GR HRM Actual Reality». Οι σύνεδροι και οι καταξιωμένοι ομιλητές προσπάθησαν να αναδείξουν τη μέγιστη σημασία που κατέχει η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στη βιώσιμη και ανθρωποκεντρική ελληνική επιχειρηματικότητα και παράλληλα να σκιαγραφήσουν το προφίλ του ιδανικού HR Manager του αύριο, τα skills, αλλά και τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνει προκειμένου να βοηθήσει την εταιρία να μεταβεί στην επόμενη εποχή.Το συνέδριο παρουσίασε η κα Γιάννα Μίχου, Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, κάνοντας αναφορά στις ανοιχτές δράσεις του HR Community.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό που απηύθυνε ο κ. Φυντάνης Δημήτρης, Διευθυντής Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr, αναφέρθηκε στην ανάγκη που υπάρχει να υπηρετήσουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. «Κοιτώντας πίσω, και ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, βλέπουμε ότι η επιχειρηματικότητα είχε δύσκολη και ταραγμένη πορεία, ενώ η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού αναγκάστηκε σε σκληρότητα. Πλέον είμαστε όλοι σοφότεροι και μπορούμε να εξετάσουμε με ποιο τρόπο η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού θα υπηρετήσει την ελληνική επιχειρηματικότητα πάντα υπό το πρίσμα της ανθρώπινης ευτυχίας».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η κα Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Ομότιμη Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, χαιρέτισε τους συνέδρους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και την ικανότητά της να παίζει καταλυτικό ρόλο στην επιβίωση και στη σωστή επιχειρηματικότητα. Αναφέρθηκε στο αξιόλογο δυναμικό που υπάρχει στη χώρα μας και το οποίο μπορεί και πρέπει να προσφέρει στην κοινωνία: «Το HRM μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να καταλάβουν ότι η δουλειά τους έχει νόημα, να νιώσουν περηφάνια γι’ αυτό και να μπορέσουν με αυτό τον τρόπο να βοηθήσουν και στην παραγωγικότητα, αλλά και στην επιβίωση των επιχειρήσεων».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο κ. Μπουραντάς Δημήτρης, Καθηγητής του Μάνατζμεντ, Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στον χαιρετισμό του τόνισε ότι υστερούμε ως χώρα τόσο στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, όσο και στον τομέα της ηγεσίας.  Χωρίς αυτούς τους δύο τομείς δεν μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική υλοποίηση επιχειρηματικών ιδεών.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο πρώτο πάνελ: «Η κοινωνική αντίληψη και η στάση του επιχειρηματικού και διοικητικού οικοσυστήματος έναντι της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού» με συντονιστή τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», συμμετείχαν οι ομιλητές: Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Πάττας Στράτος, Διευθυντής Παρατηρητηρίου, Skywalker.gr, Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants.

Η κα Παπαλεξανδρή αναφέρθηκε σε ευρήματα ερευνών του Ο.Π.Α. σχετικά με την πορεία του HRΜ όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και στη σημασία του στο σήμερα και στο αύριο των επιχειρήσεων. Όπως ανέφερε, την εποχή της κρίσης έγινε κατανοητό ότι το HRΜ είναι σύμβουλος και παράλληλα σύμμαχος στο να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες: «Οι εταιρίες που το έχουν συνειδητοποιήσει, που δίνουν την κατάλληλη προσοχή στο ανθρώπινο δυναμικό τους, νομίζω ότι θα εμφανίζουν και πολύ καλύτερα αποτελέσματα».

Ο κ. Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants, επικεντρώθηκε στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, αναδεικνύοντάς τη μάλιστα ως τον μεγαλύτερο εργοδότη σήμερα στην Ελλάδα. Όπως τόνισε, το «HRM οφείλει να εστιάσει στη διαμόρφωση στόχων, οι οποίοι θα αποδίδουν στα στελέχη με βάση τη
ρευστοποιημένη πώληση», προσεγγίζοντας τη θεματολογία από την πλευρά της οικονομικής αποτελεσματικότητας.

Κλείνοντας το πρώτο πάνελ, ο κ. Πάττας Στράτος παρουσίασε για 1η φορά την έρευνα του Skywalker με τίτλο «Η αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας για το HRM».  Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι 3 στους 4 ερωτηθέντες πιστεύουν πως όλες οι λειτουργίες της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού είναι χρήσιμες, ενώ 1 στους 10 θεωρεί ότι η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού περιλαμβάνει κυρίως «φρουφρού και αρώματα». Εν συνεχεία συμπλήρωσε ότι το 78% των ερωτηθέντων θεωρεί πως η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την επαγγελματική ανάπτυξη των εργαζομένων και το 65% με την προσωπική ανάπτυξη. Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, ανέφερε πως 4 στους 5 πιστεύουν ότι ο HR Manager είναι φορέας αλλαγής και κουλτούρας σε κάθε επιχείρηση.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο κ. Κελμάγερ Αθανάσιος, Πρόεδρος «Ανθαγοράς Αθηνών», Managing Partner, The King of Salix, στην ομιλία του έδωσε μία συνολική εικόνα της επιχειρηματικής ανθοπαραγωγής μέσα από τον ανθοκομικό συνεταιρισμό, αλλά και τις ανάγκες του κλάδου. Όπως δήλωσε, αυτό που χρειάζεται από τον HR Manager είναι να χειρίζεται σύγχρονες τεχνικές στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων, να γνωρίζει τη νομοθεσία, να ετοιμάζει τη μισθοδοσία, να έχει πλέγμα αξιών που να ταιριάζει με τη διοίκηση και «να είναι συνολικά ένας συνεργάτης που θα σχεδιάζουμε το μέλλον μαζί».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η κα Σκαγιά-Σταματοπούλου Πόπη, Α’ Διευθύνουσα Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της SKAG, στην ομιλία της επικεντρώθηκε στην ανάγκη που υπάρχει ο εργαζόμενος να αισθάνεται ασφάλεια και να είναι ευχαριστημένος στο περιβάλλον όπου εργάζεται. Το υγιές περιβάλλον και η κουλτούρα που ορίζεται από ανθρώπινη συμπεριφορά και αλληλεγγύη είναι στοιχεία απαραίτητα και αναγκαία για μία σύγχρονη επιχείρηση. Όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν το πλαίσιο στο οποίο δουλεύουν οι εργαζόμενοι, «οι οποίοι είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μίας επιχείρησης».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο κ. Χατζάκης Νεκτάριος, CEO στην Biorecycling Ltd., επικεντρώθηκε στην ανάγκη των επιχειρήσεων να κρατήσουν τους ικανούς ανθρώπους και να αναπτύξουν το σύνολο του δυναμικού τους, αλλά και την ανάγκη ο διευθυντής προσωπικού να αποτελεί το Νο. 2 μίας επιχείρησης, καθώς σε αυτόν στηρίζεται σήμερα ο επιχειρηματίας. Κλείνοντας την ομιλία του, ανέδειξε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν τους στόχους της επιχείρησης, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο και ζωτικό μέρος της επιχείρησης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στο δεύτερο πάνελ: «Η εμπειρία της αξιοποίησης της τεχνογνωσίας HRM στην ελληνική επιχειρηματικότητα τη δεκαετία 2008-2018» με συντονίστρια την κα Νικολαΐδου Ειρήνη, Πρόεδρο της  ICF Greece, HRM & Communication Advisor, Certified mBIT Personal & Executive Coach, Mentor, Trainer, Facilitator, συμμετείχαν οι ομιλητές: Μπουζούκη Βίκυ, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικών
Υπηρεσιών στον όμιλο εταιριών Αntenna, Πρατσίδης Νίκος, Senior HR Professional and Managing Principal at Peopleatwork-hellas, Τζιλιβάκης Γιώργος, Management Consultant στην εταιρία Better Future,  Πετράκης Παναγιώτης, Καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Ε.Κ.Π.Α.

Η κα Νικολαΐδου, ανοίγοντας το 2ο πάνελ, ανέφερε ότι σήμερα ο HR στο πλαίσιο της 4ης Bιομηχανικής Eπανάστασης οφείλει να εξελίσσεται, να εξελίσσει και να αποτελεί τον καταλύτη της αλλαγής. Να λειτουργεί με πλαίσιο, αξίες και αρχές και να προχωρά μπροστά, έχοντας πίστη ότι το εργασιακό περιβάλλον μπορεί να γίνει καλύτερο για τους εργαζόμενους.

Ο κ. Πρατσίδης ανέφερε ότι τα χρόνια της κρίσης καταργήθηκε σε πολλές εταιρίες η θέση του HR Manager, αλλά ταυτόχρονα αμφισβητήθηκε ή υποβαθμίστηκε ο ρόλος του Human Resources Management: «Πλέον ο
ρόλος του HRM δεν είναι απαραίτητα operational, αλλά ο HR Manager θα καταλάβει και θα οργανώσει την κουλτούρα της εταιρίας, θα εφαρμόσει τις πολιτικές της εταιρίας και θα εκπαιδεύσει τα στελέχη όπου και αν βρίσκονται. Τα σύγχρονα στελέχη του HRM οφείλουν να έχουν digital αντίληψη, να έχουν δημιουργική σκέψη out of the box, να εστιάζουν στη διαχείριση της γενιάς Y και να έχουν ικανότητα διαχείρισης των αλλαγών που
έρχονται».

Η κ. Μπουζούκη Βίκυ διευκρίνισε ότι ο HRM είναι στρατηγικός εταίρος της εταιρίας, «καθώς βρίσκεται στην επιχείρηση για την αύξηση της παραγωγικότητας, ούτως ώστε να πηγαίνει καλά η εταιρία αλλά και οι άνθρωποί της». Ο HR Manager, αν θέλει να κοιτάζει στο μέλλον, πρέπει να έχει το mentality της startup και να εκπαιδεύει το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες όχι μόνο  για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά και για την προσωπική τους ανάπτυξη. Όπως επισήμανε, η επιτυχία προκύπτει από τη συμπόρευση εργαζόμενων και διοίκησης, «άνθρωποι και εταιρία πρέπει να αποτελούν μία οντότητα».

Ο κ. Πετράκης Παναγιώτης στην ομιλία του αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά που πρέπει να επικαιροποιεί ο κάθε εργαζόμενος με την αρωγή των τμημάτων HR, τα οποία οδηγούν σε υγιή επιχειρηματικότητα. Συμπλήρωσε ότι μέριμνα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι να διαμορφώσουν προγράμματα τα οποία θα αναπτύσσουν δεξιότητες που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εταιριών για εύρεση κατάλληλου προσωπικού, δεδομένου ότι έχει υποχωρήσει η σημασία του επιπέδου γνώσεων σε σχέση με τα skills που απαιτούνται για τα working activities των θέσεων εργασίας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μετά τη λήξη του 2ου πάνελ πραγματοποιήθηκαν κόμβοι διεργασίας για την αποτύπωση του αποτελεσματικού επαγγελματικού προφίλ του σύγχρονου στελέχους HRM. Οι σύνεδροι επεξεργάστηκαν τις τοποθετήσεις των
προηγούμενων ομιλητών και βάσει αυτών επινόησαν τον 4ο επιχειρηματία – ομιλητή του συνεδρίου, την εταιρία του και τις ανάγκες του από το ευρύ φάσμα της τεχνογνωσίας της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Το συνέδριο έκλεισε με την παρουσίαση του επικρατέστερου εικονικού επιχειρηματία και του ιδανικού διευθυντή ανθρώπινου δυναμικού.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τη διεργασία των κόμβων υποστήριξε η ομάδα συμβολής εμπειρίας του Skywalker.gr αποτελούμενη από τους: Παναγιώτη Ανδρέου, Σοφία Γκοτσοπούλου, Σοφία Διαμάντη, Έφη Ευσταθοπούλου, Γιάννα Μίχου και Στράτο Πάττα.

Τα αποτελέσματα αυτής της διεργασίας θα συμπεριληφθούν στο «HR Community Report 2018».

Με επιτυχία στέφθηκε η τελετή απονομής τιμητικών διακρίσεων «HR Community Awards 2018», την
οποία παρουσίασε η κα Σοφία Γκοτσοπούλου, Διευθύντρια Πωλήσεων του Skywalker.gr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η 5μελής επιτροπή απαρτίστηκε από την κα Ερμίνα Γάκη, Συµβουλευτική Ψυχολόγο (Μ.Α.), την κα
Μαρία Γεωργαλά, Κοινωνιολόγο, Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού DEA Επικοινωνίας & Πληροφορίας, Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων, τον κ. Ιωάννη Κώτη, Σύμβουλο Επιχειρήσεων & Executive Master Coach, τον κ. Δημήτριο Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», και την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Απονεμήθηκαν οι ακόλουθες τιμητικές διακρίσεις:

  • «Skywalker HR Community 2018» από τον κ. Δημήτρη Φυντάνη, Διευθυντή Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr., στον κ. Δημήτρη Μπουραντά, Καθηγητή του Μάνατζμεντ, Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «HeRa: HRM Υπηρεσία 2018» από την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor, στην

εταιρία PEOPLE PER HOUR, στην κα Μαριαλένα Πουλή, Human Resources Expert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «HeRa: HRM Εκπαίδευση 2018» από την κα Ιωάννα Μίχου,  Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, στο E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στην κα Ντούλη Θαλασσοχώρη, Εισηγήτρια / Εκπαιδεύτρια στα προγράμματα της κατεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στο E-Learning του Ε.Κ.Π.Α., Οργανωσιακή Ψυχολόγο, MSc, MBA.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «HeRa: HRM Εργαλείο 2018» από τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», στην εταιρία OWIWI, στην κα Τζούλια Πετρίκοβα, Marketing  Executive, και στον κ. Τάσο Παπαδόπουλο, Account Manager.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «HeRa: HR Διάσωση Θέσεων Εργασίας 2018» από τον κ. Δημήτρη  Φυντάνη στην εταιρία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε., στην κα Ιωάννα Τσαβδαρίδου, Υπεύθυνη Ανθρώπινου

Δυναμικού Τομέα Κεντρικών Γραφείων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η τελετή έκλεισε με την απονομή της διάκρισης «HeRa Κοινωνικής Ευαισθησίας 2018» στις 29 επιχειρήσεις που συμμετείχαν ολοκληρωμένα στη δράση JobDay 45+.

Αναλυτικά οι εταιρίες που τιμήθηκαν είναι: MARIS HOTELS, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΡΖΑΚΗΣ,  IN GROUP,  OPTIMAL GROUP,  ISM SECURITY, HORIZON, CALL4SALES, ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε.,  ΜΑΒΗΛΕΚ Α.Β.Ε.Ε.,   EDICHEM A.E., MANTIS TRADING S.A., ΧΑΡΛΑΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α.Ε., ACTIONLINE, ΚΗΠΟΥΡΙΔΗΣ ΑΛ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – FIRST DIAL TELECOMMUNICATIONS, MEDIA MARKT ΕΛΛΑΣ, VITEX – ΑΦΟΙ ΓΙΑΝΝΙΔΗ Α.Ε., ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΙΧΑΛΗ ΑΔΑΜΑΚΗ – EΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, CLOUD-U TELECOMS, ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΙΣ ΜΕΣΙΤΙΚΗ, AZELIS, ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι.Κ.Ε. – ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ,  ΚΟΥΚΛΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΒΟΥΡΗΣ – TOUR LIFE, REMAX / NEW DEAL, THALATTA, ADECCO, NN HELLAS-ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ.

Δείτε το video

 

Εκδήλωση: 
HRConference 2018
Χορηγοί: 

Υποστηρικτές

 

 

Προϊοντικοί Χορηγοί

 

Χορηγοί Επικοινωνίας

 

Επόμενο Συνέδριο

Social Media

Επικοινωνία

Για γενικές πληροφορίες σχετικά με την HR Community και το συνέδριο/βραβεία, επικοινωνήστε μαζί μας:

hr@skywalker.gr
+30.210.9730280