Κόμβοι εμπειρίας συνεδρίου

Στο πλαίσιο των «Κόμβων», αφού άκουσαν τις απόψεις των εισηγητών αλλά και των τριών Ελλήνων επιχειρηματιών-κεντρικών ομιλητών του συνεδρίου αναφορικά με τις ανάγκες τους σε θέματα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, οι σύνεδροι κλήθηκαν να επινοήσουν τον 4ο επιχειρηματία-ομιλητή, να σκιαγραφήσουν τα χαρακτηριστικά του, τόσο τα δικά του όσο και της εταιρίας του, καθώς και όσα στοιχεία χρειάζεται από το ευρύ φάσμα τεχνογνωσίας της ΔΑΔ. Στη συνέχεια, περιέγραψαν το προφίλ του ιδανικού στελέχους που θα κάλυπτε αυτές τις ανάγκες, παρουσιάζοντας και αναλύοντας τις γνώσεις, στάσεις και δεξιότητές του.

Ένας από τους κόμβους επινόησε τον κύριο Μενέλαο Κερδοφόρο, 48 ετών, με σπουδές στο software engineering και μεταπτυχιακό στο MIT. Έχοντας κερδίσει βραβείο καινοτομίας σε πολύ νεαρή ηλικία και έχοντας εργαστεί σε πολυεθνικές εταιρίες στο εξωτερικό, ξεκίνησε τη δική του επιχείρηση που αφορά καινοτόμες λύσεις τεχνολογίας και πληροφορικής στην Ελλάδα. Ο «επινοημένος» κύριος Κερδοφόρος δήλωσε ότι χρειάζεται υποστήριξη αναφορικά με τον προγραμματισμό, τη στοχοθεσία και την εξωστρέφεια της επιχείρησής του. Ο κόμβος εκτίμησε ότι τις ανάγκες αυτές θα καλύψει ιδανικά η HR manager κυρία Ελένη Ωραιοπούλου, 50 ετών, απόφοιτη του Πολιτικού Τμήματος της Νομικής και κάτοχος MBA, agile coach με άριστες γνώσεις νέων τεχνολογιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με προϋπηρεσία στον τραπεζικό τομέα και πρώην διευθύντρια επικοινωνίας σε τηλεοπτικό σταθμό. Επιπλέον, η κυρία Ωραιοπούλου είναι επικοινωνιακή, ανοιχτή στην καινοτομία και με πλούσια εθελοντική δράση στο ενεργητικό της.

Σ’ έναν άλλο κόμβο, ο ιδρυτής της εταιρίας «Ιντερνετικό Στοίχημα» με ανθρώπινο δυναμικό 400 ατόμων κύριος Κώστας Θεοδώρου, καινοτόμος τεχνοκράτης, ευέλικτος και ανοιχτός σε ανατροφοδότηση, χρειάζεται από τον HR manager να αξιολογήσει και να προσλάβει 100 άτομα για το τμήμα IT, να διαχειριστεί τα ταλέντα των εργαζομένων και να αναπτύξει τις ήπιες δεξιότητές τους στις οποίες κρίνει ότι υστερούν λόγω ελλιπούς μαθηματικού υποβάθρου. Επίσης, ζητεί την καλλιέργεια εταιρικής κουλτούρας με κύρια χαρακτηριστικά την αφοσίωση, τη δέσμευση των εργαζομένων, αλλά και τη διατήρηση του κλίματος start-up. Ως κατάλληλη HR manager για την εταιρία του αναδείχθηκε η κυρία Θεοδώρα Κωνσταντίνου, με σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων ή στην ψυχολογία και μεταπτυχιακό στη ΔΑΔ. Ισορροπημένη, εξωστρεφής και φιλική στις νέες τεχνολογίες, διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις πληροφορικής και αγγλικής γλώσσας, ενώ έχει πενταετή προϋπηρεσία ως διευθυντικό στέλεχος.

«Tennis be your sport» ονομάζονται οι εγκαταστάσεις αθλητικών δραστηριοτήτων του κυρίου Κώστα Ιωάννου, επιχειρηματία που «γεννήθηκε» από ακόμη έναν κόμβο. Οραματιστής, με αυτοπεποίθηση, στρατηγική γνώση της αγοράς και ενσυναίσθηση, χρειάζεται υποστήριξη για τη διαμόρφωση του οργανογράμματος, την τήρηση της νομοθεσίας, τις προσλήψεις και τη διαβάθμιση των αποδοχών. Επίσης, για τον κύριο Ιωάννου είναι απαραίτητη η εκπαίδευση και κινητικότητα του προσωπικού, καθώς και η μεταφορά και διάχυση του οράματός του. Οι ανάγκες αυτές ικανοποιούνται ιδανικά στο πρόσωπο της HR manager κυρίας Ιωάννας Κωνσταντίνου, η οποία πέρα από τις πανεπιστημιακές σπουδές της εξειδικεύεται στον αθλητισμό ή είναι πρώην αθλήτρια με προϋπηρεσία σε εταιρία αθλητικών ειδών. Επιπλέον, γνωρίζει δύο ξένες γλώσσες και digital marketing, ενώ είναι φιλόδοξη, οραματίστρια, επικοινωνιακή, με υψηλό EQ και δεξιότητες αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης και ηγεσίας. Ακόμη, διακρίνεται για τη δράση της ενάντια στον κοινωνικό αποκλεισμό που οφείλεται σε διακρίσεις φύλου ή χρώματος.

Ενδιαφέρουσα περίπτωση αποτελεί και ο κύριος Ανέστης Παπαϊωάννου. Ξεκίνησε ως account manager σε μεγάλη διαφημιστική εταιρία, αλλά όταν ξέσπασε η κρίση βρέθηκε εκτός αγοράς εργασίας. Στην προσπάθειά του να ορθοποδήσει δημιούργησε την εταιρία New Age Advertising, μαζί με δύο φίλους που είχε αποκτήσει από τις καλές σχέσεις που διατηρούσε με στελέχη της εταιρίας στην οποία εργαζόταν στο παρελθόν. Οραματιστής, εξωστρεφής, καινοτόμος, πελατοκεντρικός και επικοινωνιακός, ζητεί την ευθυγράμμιση της στρατηγικής ΔΑΔ με τη διοίκηση, σε σχέση με το όραμα και τους στόχους της επιχείρησης. Επίσης, έχει ανάγκες στην εκπαίδευση προσωπικού και τη διαχείριση της μισθοδοσίας. Ως ιδανικός στρατηγικός εταίρος του προβάλλει ο κύριος Ιωάννης Μυλωνάς, με γνώσεις εργατικής νομοθεσίας, εργασιακών σχέσεων και μάρκετινγκ, αναλυτική σκέψη και ιδιαίτερες ηγετικές ικανότητες.

Άλλος ένας Έλληνας επιχειρηματίας ήταν ο κύριος Γιώργος Παπαδόπουλος της Future PR Agency, επικοινωνιακός, καινοτόμος, με δεξιότητες ηγεσίας και ενεργητικής ακρόασης, που βρίσκεται στην επιχείρηση από το 2009 ως marketing director. Με αντικείμενο το μάρκετινγκ και την προώθηση διασημοτήτων, για να ευδοκιμήσει η εταιρία στη δύσκολη εποχή της κρίσης πρέπει να μελετά τις εξελίξεις και να αναλύει τα δεδομένα της αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό, απαιτείται εκπαίδευση των εργαζομένων, αξιολόγηση αποτελεσμάτων, δέσμευση και εξωστρέφεια. Ιδανική HRΜ για τη Future PR Agency αναδεικνύεται η κυρία Αντζέλικα Παλαιολόγου, 40 ετών, με μεταπτυχιακό στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού και προπτυχιακές σπουδές στην επικοινωνία και το μάρκετινγκ. Είναι πιστοποιημένη σύμβουλος και έχει προϋπηρεσία ως HR manager. Γνωρίζει καλά το όραμα και την αποστολή του οργανισμού και έχει ενστερνιστεί την κουλτούρα και τις αξίες του. Επικοινωνιακή, ευέλικτη, προσαρμοστική, με ομαδικό πνεύμα και ικανότητες ηγεσίας και διαχείρισης κρίσεων, η κυρία Παλαιολόγου χαρακτηρίζεται από ανθρωποκεντρισμό, ακεραιότητα και δικαιοσύνη. Σημαντική είναι και η προσφορά της σε εθελοντικές δράσεις.

Και η τελευταία (αλλά όχι έσχατη) επιχειρηματίας που «επινοήθηκε» και παρουσιάστηκε ήταν η κυρία Χάρις Πρωτοπόρογλου, ιδιοκτήτρια της εταιρίας Charisma Cosmetics Ltd, με 30 υπαλλήλους, που ασχολείται με τη μεταποίηση οργανικών προϊόντων σε σαπούνι. Με όραμα και καινοτόμες ιδέες, η κυρία Πρωτοπόρογλου εμπνέει και ενσαρκώνει μια εταιρική κουλτούρα που έχει γνώμονα την ισορροπία ανάμεσα σε διοίκηση και προσωπικό. Ως ανάγκες της επιχείρησής της πρόβαλε την επιλογή και διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, την εφαρμογή εργαλείων HR καθώς και την υιοθέτηση δραστηριοτήτων team building και well-being για τους υπαλλήλους. Η HR manager κυρία Αλκμήνη Πέτρου, ευέλικτη, ενημερωμένη, επικοινωνιακή και με βασικές γνώσεις μισθοδοσίας, προκρίθηκε ως η καταλληλότερη για τη θέση. Αφουγκράζεται τις ανάγκες των υπαλλήλων, συζητά μαζί τους για τις ανάγκες τους, και επίσης διακρίνεται για την αναλυτική σκέψη της.

Μετά την παρουσίαση των ευρηματικών περιγραφών επιχειρηματιών και στελεχών στην ολομέλεια, ο κύριος Γιώργος Παπαδόπουλος κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον και ψηφίστηκε ως 4ος ομιλητής του συνεδρίου. Και ποιο στέλεχος ανθρώπινου δυναμικού ταιριάζει στον συγκεκριμένο επιχειρηματία; Μετά από διαβουλεύσεις, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι πράγματι η κυρία Αντζέλικα Παλαιολόγου, που είχε δημιουργηθεί από τον ίδιο κόμβο, πληρούσε όλες τις προδιαγραφές και αποτελούσε την πιο εύστοχη επιλογή.

Σύνθεση

Σε μια προσπάθεια να ερμηνευθούν τα ευρήματα του συνεδρίου προκύπτει σαφώς ότι σε ένα ταχύτατα εξελισσόμενο περιβάλλον, με τις νέες απαιτήσεις της σημερινής ψηφιακής εποχής, ο HR manager επιβάλλεται καταρχήν να είναι πρωτοπόρος διαχειριστής των νέων τεχνολογιών. Για να το πετύχει αυτό, πρέπει να παρακολουθεί τις εξελίξεις, να αξιοποιεί τα σύγχρονα εργαλεία ΗR, να επιμορφώνεται διαρκώς, να είναι διορατικός, ευέλικτος, ευπροσάρμοστος. Είναι αξιοσημείωτο πως η παραδοσιακή λειτουργία της ΔΑΔ, αναφορικά με τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία και τη διαχείριση των αμοιβών, δείχνει να περνά σε δεύτερη μοίρα, καθώς μόνο δύο κόμβοι αναφέρθηκαν επιγραμματικά στα ζητήματα αυτά. Τη σκυτάλη παίρνουν η εκπαίδευση και η ανάπτυξη του προσωπικού.

Και τελικά, πέρα από τα παραπάνω, ως κυρίαρχο και γενικό συμπέρασμα προκύπτει πως ο ιδανικός HR manager για τον Έλληνα επιχειρηματία σήμερα, εκτός από γνώσεις και εμπειρία, πρέπει να αγαπά τους ανθρώπους-εργαζόμενους, να συναισθάνεται τις ανάγκες τους, και παράλληλα να παρακολουθεί τις εξελίξεις, να χαράσσει στρατηγική ευθυγραμμισμένη με τους στόχους της διοίκησης, να συνδιαμορφώνει και να καλλιεργεί τελικά, ως καταλύτης, μια ισχυρή εταιρική κουλτούρα όπου διοίκηση και εργαζόμενοι μοιράζονται ενεργά κοινό όραμα και κοινές αξίες. Με κλειδί την άσκηση αυτής της επιτυχούς ισορροπίας, και με επίκεντρο και κοινό παρονομαστή τις ανθρώπινες αλλά και τις εταιρικές αξίες, ο σύγχρονος HR manager αναδεικνύεται απαραίτητος κρίκος μιας αλυσίδας ανθρώπων-επιχείρησης που αποτελεί τη βάση και την προϋπόθεση της βέλτιστης ανάπτυξης προς όφελος όλων.

Τις διεργασίες των κόμβων υποστήριξε η ομάδα συμβολής εμπειρίας του Skywalker.gr αποτελούμενη από τους Παναγιώτη Ανδρέου, Σοφία Γκοτσοπούλου, Σοφία Διαμάντη, Έφη Ευσταθοπούλου και Στράτο Πάττα, με τον συντονισμό της κ. Γιάννας Μίχου, διευθύντριας της HR Community.

Επόμενο Συνέδριο

Social Media

Επικοινωνία

Για γενικές πληροφορίες σχετικά με την HR Community και το συνέδριο/βραβεία, επικοινωνήστε μαζί μας:

hr@skywalker.gr
+30.210.9730280